Onnistumisen siemenet kylvetään epäonnistuessa.
Yrityksemme liikeidea sai alkunsa innovaatiokilpailussa, jossa halusimme ratkaista ilmastonmuutoksen kannalta merkittävimmän päästöongelman: lämmityksen.
Taustamme vuoksi satuimme tietämään, että paras tapa vähentää lämmityksen päästöjä on lämmittää tehokkaammin – esimerkiksi lämpöpumpuilla. Sitä varten tarvittiin lämpöpumppujen markkinapaikka, jossa ostaminen on tehty helpoksi. Kunnianhimoinen idea ei kuitenkaan ottanut tuulta alleen.
Vaikka emme menestyneet kilpailussa uudenlaisella lämpöpumppujen markkinapaikalla, opimme valtavasti teknisen myynnin asiakaskokemuksesta. Kilpailun jälkeen uskoimme vahvasti, että pystymme tarjoamaan asiakkaalle lämpöpumpun ostopäätökseen tarvittavaa tietoa helposti ja nopeasti. Enemmän lämpöpumppuja merkitsee merkittäviä päästövähennyksiä.
Näin syntyi Leadwin, ja ensimmäinen tuotteemme – Lämpöpumppulaskuri 1.0.
Myöhemmin olemme ymmärtäneet, että laskurin avulla ostopäätöstä tukevaa tietoa voi tarjota toimialasta riippumatta. Toimijat alasta riippumatta innostuvat, kun he pääsevät tarjoamaan asiakkailleen yksilöityä ja ostopäätöksen kannalta relevanttia tietoa, jota tulisi muuten etsiä useasta eri lähteestä. Tämän vuoksi meillä onkin laskureita kehitystyön alla useille eri toimialoille.
Me olemme uskoneet alusta alkaen siihen, että kestävä liiketoiminta rakentuu ilahduttamalla asiakkaamme lisäksi myös heidän asiakkaittaan. Kun laskurin käyttäjä saa minuutissa tietoonsa kaikki hankintaan liittyvät avainluvut ja lisätiedot, on tavoitteemme täytetty.
🎥 Katso alta, miltä Lämpöpumppulaskuri 1.0 näyttää asiakkaan verkkosivulla ja miten se toimii.